Naujenes pamatskolas 8. – 9. klašu skolēnu karjeras nodarbību cikls

Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.8.3.5.0./16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros 18. un 19. decembrī Naujenes pamatskolas 8. un 9.klases skolēni piedalījās nodarbību ciklā “Es un pasaule – 4 dzīves scenāriji un kā tas ietekmē pašvērtējumu.”

Nodarbību mērķis – sniegt zināšanas par pārdomātu karjeras lēmumu pieņemšanu un priekšlikumus, kā izvērtēt savu lēmumu efektivitāti, veiksmīgas karjeras veidošanas ceļā. Personīgās izaugsmes trenera vadītas nodarbības par personiskās identitātes apzināšanos, formulēšanu, kā arī adekvāta pašvērtējuma veidošanas nepieciešamību, pārdomātu karjeras lēmumu pieņemšanu un veiksmīgas karjeras veidošanu.

Divu dienu garumā ar skolēniem darbojās Daina KRIVIŅA –  individuālās izaugsmes koučs, trenere un mentore, kuras dzīves misija – palīdzēt cilvēkiem darīt vairāk to, ko vēlas, nevis tikai to, kas nepieciešams, un dzīvot dzīvi uz 100%.

Izmantojot dažādas metodes un paņēmienus (Ledlaužu aktivitāte, interaktīvais tests, spēles, diskusijas, darbs grupās, dažādu piemēru un problēmu risināšanas variantu apspriešana utt.) D. Kriviņa palīdzēja skolēniem saprast, cik svarīgi ir veidot adekvātu pašvērtējumu, izzināt sevi, pārdomāt karjeras lēmumu pieņemšanu un veiksmīgas karjeras veidošanu, kā arī, lai sāktu domāt par personīgo izaugsmi, karjeru un labu izglītību, mācīja domāt par savas dzīves mērķu un uzdevumu noteikšanu. Skolēni tika virzīti uz savas individualitātes apzināšanu, personības veidošanu, uz to, ka līderisma iemaņas nepieciešamas cilvēkam, lai veidotu savu dzīvi. Tā ir jauna izpratne par līderi – cilvēku, kas pulcē ap sevi domājošus cilvēkus, kas vēlas izmainīt pasauli un ir pārliecināti par pozitīva pasaules redzējuma efektivitāti. Veiksmīgs līderis prot saskaņot un realizēt savas un citu cilvēku vērtības. Katram ir kāda vissvarīgākā vērtība – kaut kas, ko mēs savā dzīvē gribam iegūt visvairāk – mīlestība, brīvība, labklājība un harmonija. Ļoti daudzi cilvēki nevar konkrēti pateikt, kādas ir viņu vērtības. Līdera iezīme – viņš precīzi zina savas vērtības, mērķtiecīgi tās realizē un palīdz citiem apzināties un realizēt savas vērtības.

Izglītojamie tika virzīti arī uz savas individualitātes apzināšanu, personības veidošanu, uz to, ka līderisma iemaņas neieciešamas ikvienam cilvēkam, lai pasauli darītu labāku. Tā ir jauna izpratne par līderi –  cilvēku, kas pulcē ap sevi pozitīvi domājošus cilvēkus, kas vēlas izmainīt pasauli.  Līdera iezīme – viņš precīzi zina savas vērtības, mērķtiecīgi tās realizē un palīdz citiem apzināties un realizēt savas vērtības.

Nodarbībās mūsu skolēni mācījās darboties saliedēti, strādāt individuāli un komandās;  sapņoja par nākotni, plānoja savu dzīvi un mācījās to, kā sasniegt augstus mērķus, kā kļūt par līderiem un veiksmīgiem Latvijas pilsoņiem.

Svarīgi, ka nodarbību cikls tika realizēts, lai mūsdienu jaunatne kļūtu pozitīvi domājoša, atvērta, veiktu daudz labu darbu, un piesaistītu uzmanību brīvprātīgo darbam, kas palīdzēs turpmākai dzīvei un profesijas izvēlei.

Fotogalerija